Reactie plaatsen 
Tunen Swift sport MK6
Auteur Bericht
rieteke
forumlid

Bericht: #1
Tunen Swift sport MK6
Ik heb sinds kort een nieuwe Swift 1.6 sport (mk6) maar ik wil hem wat sneller maken. Is er al wat mogelijk met een vervangingsluchtfilter, een openluchtfilterkit en chiptuning voor dit model?
23-07-2007 21:49
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
MikeConcept-S
forumlid

Bericht: #2
RE: Tunen Swift sport MK6
Neem eens een kijkje op NENGUN PERFORMANCE

[Afbeelding: 291712881_5_Zoes.jpeg]
23-07-2007 22:11
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Noord26
forumlid

Bericht: #3
Een ander luchtfilter heeft totaal geen nut als je geen ander uitlaatsysteem neemt. Vooral de katalysator is de boosdoener. Een kat-vervanger zou veel schelen. Als je alleen een ander luchtfilter zou nemen pakt de motor hoogst waarschijnlijk zelfs slechter op in lage toeren!
23-07-2007 23:50
Werner
forumlid

Bericht: #4
Hallo Rieteke,

ik heb ook een swift sport mk6 en heb hetzelfde idee als jij; hij mag best wat pittiger. Ik heb er inmiddels een simota airbox op zitten en hij pakt absoluut niet slechter op bij lage toeren; in tegendeel zou ik bijna zeggen. Veel sneller is hij er ook niet van geworden, maar het trekt wat lekkerder door en het geluid is mooi.

Ik heb momenteel ook een katvervanger liggen, maar ook daar verwacht ik geen wonderen van gezien de ervaring hiermee op vorige auto's. Het is vooral het gevoel en het feit dat de motor wat lekkerder/vlotter oppakt en doortrekt. 7 Augustus wordt dat samen met de verlaging gemonteerd bij de dealer.

Als iemand nog iets vind op internet wat goed is voor het vermogen hoor ik dat graag natuurlijk 39

Greetz,
Werner

[Afbeelding: bottom%20picture2.jpg]
http://www.suzukiswiftclub.nl
24-07-2007 08:37
Noord26
forumlid

Bericht: #5
Open luchtfilter icm een kat-vervanger en open uitlaatsysteem zal wel wat winst opleveren inderdaad.

Kat-vervanger altijd monteren icm een open uitlaatsysteem!
24-07-2007 18:18
Werner
forumlid

Bericht: #6
RE:
Noord26 schreef:Kat-vervanger altijd monteren icm een open uitlaatsysteem!

Dat is nog beter inderdaad..!

(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-07-2007 om 18:50 door Werner.)
24-07-2007 18:33
ri
forumlid

Bericht: #7
@ werner: katvervanger???

waar vandaan, hoeveel kost het, en wat materiaal en diameter heb je

verwachte je geen problemen met de 2e lambda-sonde dat die een slechte waarde gaat meten, waardoor check engine gaat branden en eventueel noodloop???

ik ga beginnen aan de einddemper voor de sound en performance, een tssbuis is niet zoveel werk aangezien die bijna 100% recht is, dan een suzukisport of hks filfter systeem bestellen voor de sport en dan wou ik em laten chippen

maar als die katvervanger goed werkt werner dan wil ik daar graag meer info over dan komt dat ook nog erbij...
24-07-2007 18:58
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Werner
forumlid

Bericht: #8
Ok, voor de duidelijkheid: de swift sport heeft 2 (!) katalysatoren; een in het spruitstuk en 1 onder de auto (bij de middendemper). De eersta lambdasonde zit voor het spruitstuk, de tweede lambda zonde zit na de eerste katalysator en dus v

24-07-2007 20:50
Noord26
forumlid

Bericht: #9
Ik bedoel de eerste, dus bij het spruitstuk. De middendemper zie ik niet als katalysator. Die gaat er toch tussenuit bij een hand gemaakt open uitlaat systeem.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-07-2007 om 21:14 door Noord26.)
24-07-2007 21:12
musQ
The black monster.
STC member

Bericht: #10
alle 2 eruit halen en de lambdasondes zelf erin bakken39 Wie sneller wilt moet er ook wel wat voor overhebben.

:+Ik ben zo deur als een gek34
24-07-2007 22:25
Chicken Little
Opper kip
STC member

Bericht: #11
Pffff

dit topic is al is geweest , betreft swift, swift sport tunen, turbo , wat wel , wat niet .........

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
24-07-2007 22:26
Werner
forumlid

Bericht: #12
@ Jeroen: ik heb er ook nog niets over kunnen vinden, tenminste geen concrete informatie. Niet recent in elk geval.

@ Noord26: er zitten twee volwaardige katalysatoren onder de swift sport, dit in tegenstelling tot de 1.3 en de 1.5 die er allebei

24-07-2007 22:52
joopieboy
Banned

Bericht: #13
Maar vergeet niet dat je het uitlaat systeem ook doet voor het geluid Wink

[Afbeelding: u7upjuk7tzeoo9513l4xt24pm.jpg]
24-07-2007 23:15
Chicken Little
Opper kip
STC member

Bericht: #14
Naar mijn idee, kom je wel op gang met een ander filter, uitlaatje emz ....dan heb je vast n begin.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
25-07-2007 06:42
Noord26
forumlid

Bericht: #15
Een uitlaatsysteem met meer geluid is voor mij meer de categorie "veel show, nog go"... Dan nog liever een Simota filter.
25-07-2007 12:11
ri
forumlid

Bericht: #16
ow is die 2e ook een kat Puzzled

die ga ik vervangen door gewoon een rechte middenbuis

heb op internet wel een lambda-fooler gevonden om de 1e kat ook te omzeilen, maar volgens mijn dealer zou dit ook aangepast kunnen worden met een andere chip

@ werner die andere chip zou dus in samenwerking zijn met dastecnology, op hun site zou je iets vinden over de chip met dealer-garantie van suzuki

over hoeveel vermogen meer en de verdere details weet ik nog niets, mijn dealer heeft op dit moment zijn jaarlijks verlof en ik heb ervoo mijn verlof gehad, dus ben al even niet meer bij hem geweest

maar ik hou je op de hoogte

gelijk ik mijn wagen nu aanvoel is ie fel geremd..., hiermee bedoel ik overal afgepitst, het volle vermogen komt niet vrij in mijn ogen, enkel de constructie van uitlaat en luchtfilter alleen al, ik denk dat ie met een opener systeem vrijer kan ademen en gaan ook...

hij is nu wel al lekker ingereden en merk ook een duidelijk verschil, de motor komt wat losser

tot 180 gaat ie vlotjes, daarna vind ik em een beetje te zwak en in 5e geraakt ie met moeite tot 200 op de teller en in principe moet ie in 5e wel 215 halen (op de teller)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-07-2007 om 18:37 door ri.)
25-07-2007 18:32
Werner
forumlid

Bericht: #17
De 2e is een combinatie: eerst een kat en daarna een smalle en wat langere middendemper. De eerste kat is zeker te omzeilen, ze doen dat in de Swift Sport Cup ook. Hoe precies weet ik niet, maar dat zou prima met zon fooler kunnen zijn

Ik heb bij Dastecnology niets daarover kunnen lezen, maar dat komt misschien nog? Anyway, ik vind het enorm interessant als ze het aan gaan bieden, zeker in combinatie met dealergarantie!

Wat betreft de motor; ik heb ook sterk het vermoeden dat er meer inzit dan er nu wordt uitgehaald. Ik denk ook niet dat dit er met een ander filter en uitlaat systeem uitkomt (met alleen een ander filter in elk geval niet). Bij mij is het namelijk precies zo; tot 180 gaat redelijk rap en erna duurt toch wel een stuk langer.

Ik heb je ook een PB gestuurd, misschien handig om hierover verder te praten op msn of via de email!

Greetz,
Werner

25-07-2007 18:41
musQ
The black monster.
STC member

Bericht: #18
Waarom een RVS uitlaat spruitstuk? Je kan toch eentje zelf laten bakken en braden van gewoon staal. Die katjes haal je eruit. rechte buis in de plaats. je maakt een gat erin. las de schroefdraad van de lamdasonde eraan vast. en klaar.

Mja mensen Het tunen van auto's kost eenmaal geld. Alleen de vraag is hoeveel ben je bereidt om er aan uit te geven.Wink

:+Ik ben zo deur als een gek34
25-07-2007 18:42
goose
forumlid

Bericht: #19
@werner
@ri
ga aub gewoon door met filosoferen
Ik ben nl binnenkort ook eigenaar van een blauwe sport (september/oktober)
en ben wel geinteresseerd in het wat sneller maken van de sport, zoals je kunt lezen lever ik van subaru naaar suzuki 125 pkaas in en ja das veel ,maar vind het toch een heel lekker bakkie om te rijden (althans de 15 min proefrit)
25-07-2007 19:54
ri
forumlid

Bericht: #20
RE:
musQ schreef:Waarom een RVS uitlaat spruitstuk? Je kan toch eentje zelf laten bakken en braden van gewoon staal. Die katjes haal je eruit. rechte buis in de plaats. je maakt een gat erin. las de schroefdraad van de lamdasonde eraan vast. en klaar.

Mja mensen Het tunen van auto's kost eenmaal geld. Alleen de vraag is hoeveel ben je bereidt om er aan uit te geven.Wink

huh????Puzzled

waarom van rvs maken als het ook van staal gaat???
snap je redenering eerlijk gezegd niet...

rvs gaat niet stuk... en kan je ook laten bakken en braden
ik ga zelf mijn einddemper lassen van rvs en daarna wss een middenbuis...
en hier in het topic is nog geen een keer sprake geweest dat het te veel kost, of dat wij niets willen uitgeven voor onze wagen...
iig kijk ik niet op een euro om mijn sport te "tunen" ik geef liever de eerste keer meer geld uit dan 3 keer weinig

nu volg ik werner wel in zijn uitspraak over het spruitstuk wat zo duur is, en wat vrij weinig met zich gaat meebrengen

en bij de mk6 sport is het niet van hup kat eruit een gaan met die banaan, het systeem van de 2 lambda sondes brengt hier wat problemen met zich mee

en goose, feli met je aankoop 39
je gaat er fun aan beleven, ok de sport is geen type r civic of zelf de oude gti, maar er is meer uit te krijgen daar ik zeker van

en kwa rijgedrag is ie veeeeeeeeeeel leuker dan de gti
26-07-2007 00:00
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Contact opnemen | Suzuki tuning club website | Naar boven | Naar inhoud | Archiefmodus | RSS-syndicatie