Reactie plaatsen 
NOX6 reveals, project unknown.update zondag 18-07-2010
Auteur Bericht
WireWess
Drempelfobie
Super Moderators

Bericht: #3041
RE: NOX6 turbo swift @ Test film vanuit de auto.
Mooi filmje, maarin het echt voelt het toch sneller Smile
Ik heb dit geweld gelukkig van het weekend persoonlijk mogen ervaren. Biggrin
Zodra de auto grip krijgt trek hij erg hard door versnellingen heen 39
Uit de metingen bleek in ieder geval dat de auto in vergelijking met mijn swift vanaf ongeveer 100km/h echt hard begint te lopen(dat klopt wel.. aangezien er dan volgens mij pas grip is Smile)
We hebben even snel iets kunnen meten en de wagen is namelijk al bijna 1sec sneller over van 80-120km/h in vergelijking met mijn turbo swift.
Maar maarliefst 1.7sec sneller tussen de 100-140km/h sprint en dat was zelfs met volle achterbak en 2man in de auto!
Dus ik voelde me flink in me stoel gedrukt, ging echt lekker 39
En dat was op een slechte weg, dus ik ben benieuwd wat voor resultaat eruit zal komen als er een mooi stukje asfalt gebruikt gaat worden.

Maar gelukkig kunnen er nu metingen worden gedaan zonder dat er helemaal naar drachten moet worden gereden Wink

Succes morgen op het circuit, ik ben benieuwd naar de filmpjes Smile

Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
22-09-2008 16:59
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
SUKI
Grafisch Ontwerper
STC member

Bericht: #3042
Ik mis alleen aan het einde nog de zin
HONEY I AM HOME Smile
Leuk nachtelijke siteseeing door Krimpen. Ik dacht zo die gaat bij de benzine pomp er meteen met rokende banden als een raket vandoor, maar je hielt je in de max 60 km bocht nog even in. In je straatje ging je gelukkig ook niet voluit, anders stond die boom daar wel in de weg. De Krimpenerbosweg is altijd een weg waarvan ik ook zelf denk even optrekken, zeker na het tanken bij picobello ff daar het gas er op. Optrekken met een auto is idd leuk. Ik weet alleen niet of de mensen op de Vijverlaan "gek" worden van jou gefluit, heb je die fluitketel ook weer Wink
Blijft een cool wagentje, het vermogen wat je niet zo verwachten van zo'n "oude" auto.
Een wolf in schaapskleren Smile
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-09-2008 om 17:03 door SUKI.)
22-09-2008 17:01
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
dapo1981
forumlid

Bericht: #3043
Cipher schreef:
dapo1981 schreef:Weet je wat het is, je kan altijd iets maken dat sneller is dan bijv een RS4/R8
Zeker om een recht stukkie vooruit.

Het mooie alleen van een 'echte sportwagen' ( no offence )
Is dat ie het wat langer blijft doen, en dat je niet om de zoveel tijd je blok moet vervangen Biggrin...

Ook gaat het allemaal wat sneller door de bocht en kun je dus een betere rondetijd neerzetten wanneer je eventueel op het circuit zou gaan racen.
Je zou voor de gein eens moeten zien hoe die gasten kijken als je voorbij komt, dat vind ik nog wel het leukste van alles. Dat een dikke ferrari een rs4 voorbij komt vindt niemand gek, maar een klein swiftje.

Tuurlijk is dat leuk om te zien.
Maar als je gewoon logisch nadenkt is het eigenlijk helemaal niet zo vreemd.
Zelfde wanneer je zo,n Corsa 1.4 met een 2.0 gsi ( + turbo ? ) uitrust.
Dan gaat het ook snel ( ...kapot ) !

Wil alleen maar zeggen, een auto als een RS4 is meer dan alleen 0-100/200km/u recht vooruit
Het is het totaalplaatje.
De Swift kan zo omgebouwd worden dat ie een standaard RS4 voorbij schiet.
Aan de andere kant, voer je een RS4 op dan blijft de swift ( over het algemeen ) nergens.

De enige ' kunst ' is om de swift zo op te voeren dat ie snel is. En dit kun je dan dmv turbo's het makkelijkste doen.

Wat ik wil zeggen.
Die RS4 word wellicht voorbij gereden, alleen wanneer je een rondje op het circuit maakt is de Swift nergens.

Er zijn een hoop wagens sneller dan een E90 m3.
Alleen op het circuit is zo'n auto gewoon in z'n element.
Staat er een opgevoerde Swift naast hem bij het stoplicht dan zal ie wellicht eruit gereden worden tot het volgende stoplicht.
Komt er daarna een bocht, dan blijft de M3 in z'n relatieve net zo hard gaan, waar een opgevoerd autotje gewoon de wegligging verliest.

Dus de dragstrip is ( hellaas ) het enige plekkie waar een Swift gti'tje nog kan schitteren.
22-09-2008 20:38
Snelle Jelle
STC Forum Junky
Administrators

Bericht: #3044
Ach jah ik kan dan weet de discussie aangaan, maar jij vind toch alleen duitse auto's goed... Dat is onderhand meer dan duidelijkWink

Zullen we dan maar weer ontopic gaan? Idea

Baleno 1.8 GTX Estate & Baleno 1.6 GX LPG G3 Sedan
[Afbeelding: Onderschrift.jpg]
Klik voor m'n Wie is Wie...
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-09-2008 om 21:25 door Snelle Jelle.)
22-09-2008 21:22
nox6
Raket is powered by adaptronic
Super Moderators

Bericht: #3045
Dapo mag natuurlijk ook gewoon zijn eigen mening hebben en dat is niet verkeerd.

maar gewoon een RS4 of een andere dikke sport auto kopen is te makkelijk.
tis niet moeilijk om een snelle auto te kopen en ja dan zul je op een aantal vlakken beter uit de verf komen, tja das niet moeilijk.

maar ik kan tenminste zeggen dat ik alles zelf ontwikkeld heb en zelf gebouwd hebt.
de reacties die ik krijg vanuit mijn omgeving en zelfs vanaf de anderekant van de wereld over de manier van bouwen, de prestaties enz.
de gezichten en reacties van mensen die er finaal uit rij (dat was iets met mastercard en onbetaalbaar)

en een belangrijke factor GELD.

het relatief betaalbaar om een swiffie op te voeren ipv je met een lening betaalde 911 aan de haal te gaan.

wie is er zo gek om een hele dure sport auto waarvoor je heel lang gespaard hebt zo ver op te gaan voeren dat je de grenzen van zijn kunnen opzoekt en er dan nog eens zeer stevig mee te gaan racen?
Tja als de swift kapot gaat dan kan ik hem weer oplappen, een 911 oplappen word al gauw duurder.

een normaal mens doet dat niet, dus dan maar een goedkoop ding waarbij je toch een hoop prestaties hebt en lol.

en btw, vraag eens aan ruud hoeveel dikke sport auto's aan poep gereden worden op het circuit door een swiffie turbo.

tis gewoon een keuze die je maakt, ik zou ook wel een EVO X willen en die voor 50.000,- extra willen opvoeren.
maar dat is ook niet haalbaar.

er zijn altijd wel auto's die sneller zijn en dat hou je altijd, maar wanneer ik met een "under dog" de strijd aan kan gaan met goliath en ook nog kan winnen dan is mijn dag goed Wink

@BABY FACE, nee ik word eigenlijk nooit aangehouden. houden zo zou ik zeggen

[Afbeelding: nox6logo.gif]
Life starts @ 1,45 Bar, life ends @ 1.7 Bar

http://www.nox6.nl

ook voor al uw suzuki reparatie's
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-09-2008 om 22:45 door nox6.)
22-09-2008 22:42
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Baby-Face
forumlid

Bericht: #3046
Helemaal met je eens!!!
Enneuh, beter dat je niet aangehouden wordt, idd maar zo houden..
Blijf je auto geweldig vinden39...

[Afbeelding: paintedswiftwc7.jpg]
'91 Swift 1.3 8v GS *GESLOOPT*
'90 Swift 1.3 16v GTI! *VERKOCHT*
'97 Baleno 1.8 GTX Ultimate Wagon
'89 Swift 1.3 8v GL Carb Power!
22-09-2008 22:48
nox6
Super Moderators

Bericht: #3047
WireWess schreef:Zodra de auto grip krijgt trek hij erg hard door versnellingen heen 39
Uit de metingen bleek in ieder geval dat de auto in vergelijking met mijn swift vanaf ongeveer 100km/h echt hard begint te lopen(dat klopt wel.. aangezien er dan volgens mij pas grip is Smile)
We hebben even snel iets kunnen meten en de wagen is namelijk al bijna 1sec sneller over van 80-120km/h in vergelijking met mijn turbo swift.
Maar maarliefst 1.7sec sneller tussen de 100-140km/h sprint en dat was zelfs met volle achterbak en 2man in de auto!
Dus ik voelde me flink in me stoel gedrukt, ging echt lekker 39
En dat was op een slechte weg, dus ik ben benieuwd wat voor resultaat eruit zal komen als er een mooi stukje asfalt gebruikt gaat worden.

ik heb de auto net gewogen, met een lege auto en lege tank met mij erbij zit ie op 970Kg

denk dat de 1080Kg te laag is ingeschat op de G-tech wess.
denk dat er wel 40kg bij opgeteld kon worden.

22-09-2008 22:49
SpeedSwiftMarky
Gettin' married

Bericht: #3048
Leuk filmpje en in het echt weet je echt niet wat je meemaaktdevil.

...Cruisin' a Swift Cabrio GTi...
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-09-2008 om 22:54 door SpeedSwiftMarky.)
22-09-2008 22:51
rvengineering
STC Member
STC member

Bericht: #3049
dapo1981 schreef:
Cipher schreef:
dapo1981 schreef:Weet je wat het is, je kan altijd iets maken dat sneller is dan bijv een RS4/R8
Zeker om een recht stukkie vooruit.

Het mooie alleen van een 'echte sportwagen' ( no offence )
Is dat ie het wat langer blijft doen, en dat je niet om de zoveel tijd je blok moet vervangen Biggrin...

Ook gaat het allemaal wat sneller door de bocht en kun je dus een betere rondetijd neerzetten wanneer je eventueel op het circuit zou gaan racen.
Je zou voor de gein eens moeten zien hoe die gasten kijken als je voorbij komt, dat vind ik nog wel het leukste van alles. Dat een dikke ferrari een rs4 voorbij komt vindt niemand gek, maar een klein swiftje.

Tuurlijk is dat leuk om te zien.
Maar als je gewoon logisch nadenkt is het eigenlijk helemaal niet zo vreemd.
Zelfde wanneer je zo,n Corsa 1.4 met een 2.0 gsi ( + turbo ? ) uitrust.
Dan gaat het ook snel ( ...kapot ) !

Wil alleen maar zeggen, een auto als een RS4 is meer dan alleen 0-100/200km/u recht vooruit
Het is het totaalplaatje.
De Swift kan zo omgebouwd worden dat ie een standaard RS4 voorbij schiet.
Aan de andere kant, voer je een RS4 op dan blijft de swift ( over het algemeen ) nergens.

De enige ' kunst ' is om de swift zo op te voeren dat ie snel is. En dit kun je dan dmv turbo's het makkelijkste doen.

Wat ik wil zeggen.
Die RS4 word wellicht voorbij gereden, alleen wanneer je een rondje op het circuit maakt is de Swift nergens.

Er zijn een hoop wagens sneller dan een E90 m3.
Alleen op het circuit is zo'n auto gewoon in z'n element.
Staat er een opgevoerde Swift naast hem bij het stoplicht dan zal ie wellicht eruit gereden worden tot het volgende stoplicht.
Komt er daarna een bocht, dan blijft de M3 in z'n relatieve net zo hard gaan, waar een opgevoerd autotje gewoon de wegligging verliest.

Dus de dragstrip is ( hellaas ) het enige plekkie waar een Swift gti'tje nog kan schitteren.

Ik denk dat je de Swift erg onderschat, OK het standaard onderstel en boddy is niet alles, maar voor minder dan 2000Euro maak ik wat van een Swift onderstel en boddy, waar heel veel auto

Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
22-09-2008 22:58
Snelle Jelle
STC Forum Junky
Administrators

Bericht: #3050
En op hoeveel paardjes en Nm komt dat G-Tech apparaat dan uit?Tongue

Baleno 1.8 GTX Estate & Baleno 1.6 GX LPG G3 Sedan
[Afbeelding: Onderschrift.jpg]
Klik voor m'n Wie is Wie...
22-09-2008 23:02
dapo1981
forumlid

Bericht: #3051
Tja , ik ben dan wellicht eigenwijs.
Maar later als ik groot ben, koop ik geen swift meer.
Vond het erg leuke auto's, maar tegenwoordig is mijn autohart toch wat meereisend geworden.
22-09-2008 23:27
Stefanos
forumlid

Bericht: #3052
Biturbo tijd hoorde ik in de wandelgangen

Sorry... Ik verkoop alleen ijs!

''Winnaar: Quote van de maand November"
23-09-2008 12:25
gifgroenswift
Groen zijn!

Bericht: #3053
tja je zegd het zelf al dapo later als je groot bent als je centen hebt waarschijnlijk Tongue de meeste mensen hebben nu eenmaal niet super veel centen .

dus tja dan is zoon swift turbo wel mega gaaf vooral als je alles zelf kan maken 45.

meschien denkt nox6 dat ook wel later als die groot is Tongue
want zo veel meer kost het hem waarschijnlijk ook niet om een swift turbo te rijden als die alles altijd zelf onderhoud en maakt.
dus kan die ook nog zat geld bespaaren voor ooit een andere dikke bak .
het zal aleen wel wat meer willen zuipen dan een standaard swiffie gti.

en ja op het circuit ra, de meeste mensen durven toch niet te racen op de openbaare weg ,simpelweg kennen ze de grenzen van hun auto niet en kunnen meestal niet zo super goed rijden ook al hebben ze een dikke m3 of rs4 en zijn ze te bang 34
en komt het toch vaak neer op gewoon racen lekker stoplichtsprintjes enzo

[Afbeelding: 756547_211.jpg]
23-09-2008 17:29
dapo1981
forumlid

Bericht: #3054
Los van dat het snel gaat.
Ik rij persoonlijk liever in een 7 serie dan in een Evo.
Luxe en rijcomfort/beleving gaat mij boven snelheid.

Snelheid is leuk, maar dan wel in de juiste verpakking Smile ( met een beetje luxe erbij dus )
En over 5 jaar ben ik groot, dan komt er 1 42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-09-2008 om 18:25 door dapo1981.)
23-09-2008 18:24
DGR
forumlid

Bericht: #3055
http://www.bimmerforums.com/ [Afbeelding: bye.gif]

Jasper, heel indrukwekkend filmpje 39

[Afbeelding: stc-sig.jpg]
23-09-2008 18:58
SUKI
Grafisch Ontwerper
STC member

Bericht: #3056
"meschien denkt nox6 dat ook wel later als die groot is"

Nou, weet je ik vind Jasper al vrij groot hoor, hij is best lang Wink
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-09-2008 om 19:12 door SUKI.)
23-09-2008 19:11
Scamp
forumlid

Bericht: #3057
Ach ja sommige mensen worden een oud wijf op latere leeftijd, andere mensen blijven jong en levendig. Doe mij dan maar het laatste42
23-09-2008 19:36
o3kie
forumlid

Bericht: #3058
wat een gezeik over wat en hoe..
als je het nou gewoon leuk vind om te doen,.. en zo lekker kan hobby'en.. dan is dat toch al voldoende..
miss kost het wel wat geld maar iig minder als een nieuwe m3(geloof 93.000 euro?)
ik kan alleen maar zeggen, SUPER vet.!!
23-09-2008 21:49
nox6
Super Moderators

Bericht: #3059
ik ben het voor een stukje met dapo eens hoor, tis maar net waar je je prioriteiten legt.

hij vind comfort belangerijker dan vermogen en acceleratie, ik niet en omdat ik (nog) geen EVO kan betalen dan maar een swift belachelijk opvoeren.
en idd als ik nog groter ben dan koop ik wat anders.
maar dit is gewoon een groot speeltje en soms handig voor vervoer.

en dat hij meld wat hij belangrijk vind, tja dat moet ieder voor zich weten, ik doe mijn ding toch wel.
ik ben zo eigenwijs om zelf het wiel uit te vinden.

MAAR NU WAT ANDERS:

ik ben vandaag wezen racen op ZANDVOORT.

dat is pas heftig.............
er viel nogal wat regen dus de baan was SPEK glad. (even ter info het wegdek is gladder dan op de gemiddelde snelweg dus ook gevaarlijker)

en even voor de stoere boys, racen met een auto op het circuit word zwaar ONDERSCHAT (dacht ik trouwens ook)

ik heb in verschillende auto's gereden op een natte baan (bmw, porsche) je durft bijna geen gas te geven of je ligt er naast.
maar het is wel stoer.

ben aan einde van de dag met de swift de baan op geweest, dat was eigenlijk het leukste.
ik heb meer gevoel met me eigen auto dus je rijd wat relaxter.
ik mocht 2 rondjes op het circuit en je moest achter de instructeur blijven.
heb alles op film staan en de G-tech heeft ook alles opgenomen dus hoop binnenkort wat online te zetten.
de snelheden die ik reed was niet extreem hoog ca 120-150 met uitschieters van 180-190 op rechte eind.

martijn me maatje reed ( MX-5) ook mee maar dan achter me, die had ook een film camera bij zich dus met wat mazzel kun je me zien wegrijden bij hem 34

al met al was het een zzeer intensieve dag en ben zo gaar als een pakje boter.

23-09-2008 22:12
BaLeon
forumlid

Bericht: #3060
RE: NOX6 turbo swift @ Racen op zandvoort
Heb je een porsche experience gedaan op CPZ?

Suzuki Baleno 1.8 GTX Estate '99 (daily)
Suzuki Swift 1.3 GTI '92 (racehok)
23-09-2008 22:21
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Contact opnemen | Suzuki tuning club website | Naar boven | Naar inhoud | Archiefmodus | RSS-syndicatie